LinkedIn bedrijfspagina optimaliseren voor groei en conversies

Veel van het zakelijk contact tussen bedrijven gaat of ontstaat tegenwoordig via LinkedIn. Daarom is het voor elk bedrijf belangrijk om de LinkedIn bedrijfspagina optimaal in te richten. Jouw LinkedIn bedrijfspagina is het online visitekaartje van jouw bedrijf. Via LinkedIn kun je als bedrijf je naamsbekendheid vergroten en zelfs klanten werven. De LinkedIn bedrijfspagina is een cruciaal onderdeel van dit proces. In dit blog leg ik je in concrete stappen uit hoe je met jouw LinkedIn bedrijfspagina het aantal volgers kunt laten groeien. Ook vertel ik je hoe je via de LinkedIn bedrijfspagina klanten kunt werven.

Laat met deze vijf essentiële aandachtspunten jouw LinkedIn bedrijfspagina groeien

Verzorgd uiterlijk

Een goede eerste indruk vormt de basis voor toekomstige transacties. Zorg er dus voor dat jouw LinkedIn bedrijfspagina in lijn ligt met de huisstijl van jouw bedrijf. Hoe wil jij dat mensen jouw bedrijf van buitenaf waarnemen? Laat het antwoord op deze vraag dan in het uiterlijk van jouw bedrijfspagina terugkomen. Praktische instructies over hoe je dit aanpakt, bespreek ik later in dit blog.

Content bijdrage op de bedrijfspagina

De LinkedIn bedrijfspagina laten groeien, is onmogelijk zonder het delen van content. Waarom zouden mensen jou gaan volgen als zij hier niks voor terugkrijgen? Het delen van waarden met jouw doelgroep kun je op twee manieren doen. Dit kan door te posten via de bedrijfspagina of via betaald adverteren op de bedrijfspagina. Als marketingbedrijf raden wij sterk aan om gebruik te maken van beide opties. Ze vullen elkaar erg goed aan.

Groeien door exclusief content te posten, is ook mogelijk. Houd alleen in gedachten dat dit een lang process is en dat je consistent moet blijven posten. Wil je weten hoe vaak je moet posten en wat de kwaliteitseisen hiervoor zijn? Dan raad ik je aan om ons blog over kwaliteit en kwantiteit te lezen, zodat je een sterke basis voor jouw contentstrategie kunt opbouwen.

Trek meer verkeer naar je bedrijfspagina via externe platformen

Als bedrijf maak je misschien ook gebruik van andere social media platformen waar jij content op kunt delen. Is jouw doel om de bedrijfspagina te laten groeien? Dan is het slim om de content, die jij speciaal voor de LinkedIn bedrijfspagina maakt, ook via deze platformen te delen. Dit is een uitstekende manier om geïnteresseerde mensen naar LinkedIn te migreren. Ideaal als jij jouw marketingstrategie rondom LinkedIn bouwt. Hoe meer jij jouw LinkedIn bedrijfspagina onder de aandacht kunt brengen, hoe groter de kans is dat het algoritme van LinkedIn jouw content met een grotere groep zal delen.

Maak gebruik van hashtags

Het lijkt misschien een open deur, maar veel mensen vergeten hoe handig het gebruik van hashtags kan zijn als je op zoek bent naar een groter bereik voor je LinkedIn bedrijfspagina.

Door middel van hashtags kunnen LinkedIn gebruikers, die in aanraking komen met jouw hashtag, jouw content beter vinden. Een zeer goede manier om volgers in een bepaalde hoek of branche te bereiken. Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt, dat een dienst binnen de software-branche aanbiedt, kun je “#software” gebruiken om mensen die hierin geïnteresseerd zijn te bereiken.

Nodig je relevante connecties uit om de bedrijfspagina te volgen

LinkedIn heeft het makkelijk gemaakt om jouw persoonlijke connecties uit te nodigen om je bedrijfspagina te gaan volgen. Er bestaat namelijk een aparte mogelijkheid om dit te doen. Het is zelfs mogelijk om mensen direct uit te nodigen voor je bedrijfspagina, wanneer je ze met je persoonlijke profiel een connectieverzoek stuurt.

De optie om volgers uit te nodigen, vind je op je LinkedIn bedrijfspagina onder het kopje ‘Tools voor beheerders’.

Optimaliseer jouw LinkedIn bedrijfspagina voor het converteren van bezoekers

LinkedIn is niet alleen gemaakt voor het delen van content. Het is ook gemaakt om ervoor te zorgen dat jij als bedrijf kunt groeien. LinkedIn geeft daarom de mogelijkheid om via een call-to-action knop mensen naar jouw website door te sturen. Wat voor link je in deze knop verwerkt, bepaal je zelf. Dit kan bijvoorbeeld een link naar je website of een telefoonnummer zijn.

Voordat mensen naar deze call-to-action knop navigeren, zijn er ook nog andere onderdelen op de LinkedIn bedrijfspagina die ze zullen zien. Het logo van de pagina, de banner en de bedrijfsbeschrijving. Deze punten van aandacht kun je allemaal gebruiken om de call-to-action aantrekkelijker te maken.

Als je gaat adverteren op LinkedIn is het van het uiterste belang dat je gebruikmaakt van de instructies, die we hieronder gaan geven. 30% van de kliks, die een leadform advertentie ontvangt, gaat naar de LinkedIn bedrijfspagina. Dit is dus een groot deel van het verkeer dat jij met je advertenties bereikt. Het zou zonde zijn als deze mensen op een half ingevulde bedrijfspagina terechtkomen.

Het logo van de pagina

Het logo van de pagina is het eerste wat bezoekers opvalt als ze jouw bedrijf op LinkedIn tegenkomen. Gebruik daarom een afbeelding van hoge kwaliteit. Gebruikelijk is om het bedrijfslogo hier weer te geven.

Banner

Met de banner achter je profielfoto wil je de aandacht van de bezoeker trekken. De banner is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina omdat dit een prominente afbeelding is waarmee je je boodschap wilt overbrengen.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de banner voor conversies te optimaliseren. Gebruik een afbeelding die de aandacht van de bezoeker trekt en waarin je een duidelijke boodschap verwerkt. Een goed voorbeeld is de slogan van jouw bedrijf. Door contactgegevens aan de banner toe te voegen, stem je de banner beter af op conversies. Denk aan je website, telefoonnummer of e-mailadres.

Je kunt de banner verder voor conversies optimaliseren door bijvoorbeeld je meest recente actie, webinar, demo of whitepaper te vermelden. Houd er wel rekening mee dat de banner op mobiel een stuk kleiner wordt, waardoor tekst onleesbaar kan worden.

Tip: wanneer je bezoekers waarde in de banner aanbiedt, kun je de call-to-action knop op je LinkedIn bedrijfspagina gebruiken om bezoekers naar de relevante pagina op de website te sturen.

In de bovenstaande afbeelding staat een voorbeeld van een banner, die voor conversies is geoptimaliseerd. Links in de banner worden de contactgegevens aangeboden. Aan de rechterkant wordt een gratis training aangeboden, waarvoor bezoekers zich direct kunnen aanmelden door op de aangepaste knop ‘Inschrijven’ te klikken.

Naam en slogan

Het eerstvolgende waar een bezoeker de aandacht op zal richten, is de naam en de slogan van het bedrijf. In de naam wil je de bedrijfsnaam invoeren én wat jouw service is.

Bijvoorbeeld: Prime Marketing – LinkedIn experts.

Vervolgens kun je met de slogan duidelijk maken hoe jij de klant kunt helpen en doorverwijzen naar de blauwe call-to-action knop (aangepaste knop) op de LinkedIn bedrijfspagina.

Bijvoorbeeld: Laat ons je verhaal vertellen | Plan de gratis training in

Op deze manier breng je je boodschap duidelijk over en optimaliseer je tegelijkertijd de bedrijfspagina voor conversies.

Call-to-action knop

De call-to-action knop is een handige tool voor de LinkedIn bedrijfspagina. Het is de belangrijkste manier om bezoekers in leads te converteren. Dit doe je door bezoekers, die op de call-to-action knop klikken, naar een landingspagina met een leadform te sturen. Hier laten geïnteresseerden hun contactgegevens achter in ruil voor waarde. Deze waarde kan van alles zijn: denk aan een brochure, een e-book, een whitepaper, een webinar, een gratis training of een demo van jouw product.

De call-to-action knop is, als je deze wilt optimaliseren voor conversies, het belangrijkste onderdeel van de bedrijfspagina.

Beschrijving

De beschrijving is een pakkende samenvatting van je bedrijf. Denk hier niet te ingewikkeld over na, maar probeer kort te beschrijven wat jouw bedrijf doet en waar het voor staat. Zorg dat het niet te lang is. Ik raad aan om een stukje van ongeveer 200 tot 300 woorden te plaatsen.

Het is vaak nuttig om je belangrijkste services hier kort toe te lichten. Hierdoor weten bezoekers direct of ze op de juiste plek zijn. Vergeet tenslotte niet om onderaan je beschrijving de contactgegevens van je bedrijf achter te laten. Dit maakt de kans dat geïnteresseerde bezoekers direct contact opnemen een stuk groter! Dit is een belangrijke aanpassing die je kunt maken om je LinkedIn bedrijfspagina voor conversies te optimaliseren.

Zorg ervoor dat alle informatie over je bedrijf is ingevuld en dat al je medewerkers zich via LinkedIn bij het bedrijf hebben aangesloten. Dit complete beeld is belangrijk voor bezoekers. Het verhoogt het vertrouwen in het bedrijf en het laat zien dat er ‘echte mensen’ werken.

Slot

Het groeien van je bedrijfspagina is, hoe je het ook wendt of keert, een traag en tijdsintensief proces. Adverteren op de LinkedIn bedrijfspagina geeft je gegarandeerd het meeste en het snelste resultaat. Dit betekent echter niet dat het onmogelijk is om de LinkedIn bedrijfspagina organisch te laten groeien. Het is belangrijk om je bedrijfspagina goed in te richten en aandacht te besteden aan de onderdelen op je bedrijfspagina. Een goede bedrijfspagina zorgt niet alleen voor meer organische groei, maar bevordert ook je advertentieprestaties.

Met deze stappen optimaliseer je jouw LinkedIn bedrijfspagina voor groei en conversies. Bekijk ook onze andere blogs voor meer interessante informatie met betrekking tot LinkedIn marketing.

Heb jij vragen over LinkedIn marketing of ben je op zoek naar ander marketingadvies? Je kunt ons via de volgende kanalen bereiken.

Prime Marketing logo Contact

LinkedIn

info@primemarketing.nl

Guus is content manager bij Prime Marketing. Hij is creatief ingesteld en schrijft graag.

Op zoek naar meer engagement?

Op zoek naar meer engagement?

Guus is content manager bij Prime Marketing. Hij is creatief ingesteld en schrijft graag.

Gepersonaliseerde LinkedIn Marketing Training

LinkedIn is een geweldig platform als het gaat om netwerken in een zakelijke omgeving. In onze LinkedIn Training leggen wij uit hoe je LinkedIn optimaal inzet voor jouw bedrijf.