Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

De ideale verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit binnen contentmarketing

Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

De ideale verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit binnen contentmarketing

Voordat we het internet tot onze beschikking hadden, was het een kwestie van bellen of zoeken in de Gouden Gids als we op zoek waren naar informatie over een bedrijf. Het internet en LinkedIn in het bijzonder heeft dit voor altijd veranderd. We kunnen nu zonder al teveel moeite een enorme schat aan informatie over bedrijven vinden. Door de grote hoeveelheid informatie, die tegenwoordig op het internet beschikbaar is, wordt de vraag naar kwaliteit ook steeds groter. Om überhaupt gezien te worden, is kwantiteit ook van belang. Hoe vind je nou als contentmarketeer de balans tussen kwaliteit en kwantiteit? In dit blog leg ik je uit hoe het werkt.

Contentmarketing

Voordat we ingaan op het belang van kwaliteit en kwantiteit wil ik eerst even kort uitleggen wat contentmarketing inhoudt en waarom kwaliteit en kwantiteit hiervoor van het uiterste belang zijn. Contentmarketing is een tool, die je als bedrijf kunt gebruiken voor het vergroten van je naamsbekendheid of het genereren van nieuwe leads. Tegenwoordig is de focus van contentmarketing volledig online. Hiermee heb je ten opzichte van andere mediakanalen namelijk het grootste bereik. Het nadeel hiervan is wel dat het internet vol staat met content van alles en iedereen. Als bedrijf is het de kunst om in deze oceaan van content het hoofd boven water te houden om gezien te worden. Opvallen is dus de eerste stap van contentmarketing. Om op te vallen, is het belangrijk dat de balans tussen kwaliteit en kwantiteit goed is.

Waarom wil je kwaliteit in je content?

Als je wilt dat mensen jouw content op herhaaldelijke basis gaan consumeren, moet je hen hiervoor ook een reden geven. Mensen die tijd investeren in het lezen van jouw content, willen het gevoel krijgen dat ze hun tijd zinnig besteden. Door content van hoge kwaliteit te maken, kun jij de waarde die je mensen geeft verhogen. Hoe hoog de kwaliteit van deze content moet zijn, is afhankelijk van de markt waarin jij fungeert. Het doel is dus opvallen. Hiervoor moet de kwaliteit ten opzichte van de content waarmee jij concurreert hoger zijn. Dus is het noodzakelijk om wat onderzoek binnen jouw niche te doen. Zo kun je de kwaliteitseisen van je content vaststellen. Als je weet wat de kwaliteit van de content moet zijn, die je moet gaan maken, kun je gaan bekijken hoeveel tijd het kost om dergelijke content te creëren.

Waarom wil je kwantiteit in je content?

Het tweede aspect van opvallen, berust op de hoeveelheid content waarmee jij het internet verzadigt. Ben jij constant overal te zien, dan is het aantal impressies dat jij op het internet achterlaat hoger. Dit is een gunstige manier om je concurrentie voor blijven. Het kan echter ook schadelijk zijn. Mochten mensen meer willen weten over jouw bedrijf, maar voldoet de kwaliteit niet aan de eisen van jouw doelgroep, dan zal de interesse in de content lager worden omdat mensen minder snel geneigd zijn om het te consumeren. Dit kan op de lange termijn negatieve gevolgen hebben. Mensen koppelen namelijk de kwaliteit van jouw content aan de naam van je bedrijf. Is dit negatief? Dan zullen zij minder snel interactie met jouw bedrijf aangaan. Het verhogen van de kwantiteit van je content is altijd iets waarnaar je moet streven, maar het mag echter nooit ten koste gaan van de kwaliteit.

De balans tussen kwaliteit en kwantiteit bepalen

Als je op welk platform dan ook content plaatst, heb je altijd de mogelijkheid om prestatie-inzichten te bekijken. Op basis van deze inzichten kun jij gaan bepalen waar de balans tussen kwaliteit en kwantiteit voor de content in jouw niche moet liggen. Als je de impressies en het engagement van de content goed bijhoudt, kun je bijvoorbeeld gaan testen wat de impact van het verhogen van de kwantiteit is. Doe dit met kleine stapjes, zodat je de doelgroep altijd nog de kwaliteit kunt bieden, die binnen jouw niche nodig is.

Conclusie

De balans tussen kwaliteit en kwantiteit is voor ieder bedrijf verschillend. Afhankelijk van je doelgroep, hebben zij hele hoge of juist lage verwachtingen. De juiste balans tussen kwaliteit en kwantiteit kan ik je helaas niet geven. Alleen de handvatten om deze balans zelf te kunnen vinden. Onderzoek de kwaliteit, die jij nodig hebt om in jouw niche op te vallen. Zet vervolgens de stappen om de kwantiteit van de content zo groot mogelijk te maken, zonder afbreuk aan de kwaliteit te doen. Houd je inzichten goed bij en blijf er constant aan sleutelen om die perfecte balans te vinden.

Ben jij benieuwd naar hoe je de juiste balans tussen kwantiteit en kwaliteit vind, om zo de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten en op te vallen in de massa? Neem gerust en geheel vrijblijvend contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

Prime Marketing logo Contact

LinkedIn

info@primemarketing.nl

Over Prime Marketing

Bij Prime Marketing combineren we expertise, innovatie en een persoonlijke benadering om jouw B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen. Ontdek hoe onze unieke aanpak, klantgerichtheid, en jarenlange ervaring in LinkedIn-adverteren jouw bedrijf kunnen transformeren.

LinkedIn Ads
benchmarks

Ontdek hoe wij op alle benchmarks bovengemiddeld presteren.

B2B-MARKETING OP MAAT

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.