In deze casestudy beschrijven wij de succesvolle samenwerking tussen STYLE CNC Machines en Prime. In de afgelopen twee jaar heeft Prime voor STYLE verschillende betaalde LinkedIn advertentiecampagnes gedraaid, met als doelen het genereren naamsbekendheid en leadgeneratie.
Een machine van STYLE is een grote investering. Hierom was het uitdaging om het tempo van het beslissingsproces te verhogen. Vaak bleef het na de aanvraag van een offerte een lange periode stil. Om deze reden hebben we besloten om een salestraining aan het salesteam van STYLE te geven. Hierbij hebben we de aandacht gericht op de samenwerking tussen de marketing- en de salesafdeling.
Het inzetten van LinkedIn als salesmiddel bleek een groot succes. Doordat er connecties ontstaan tussen salesmanagers en prospects kan er waardevolle informatie worden vergaard over de problemen van prospects waarmee STYLE CNC Machines ze van dienst kan zijn. Hierdoor kunnen we de doelgroep met relevantere content benaderen. Tegelijkertijd is het gebruik van LinkedIn door het salesteam ook de reden dat er meer én persoonlijker contact wordt gemaakt met de doelgroep. Dit heeft tot nu toe gezorgd voor de verkoop van maar liefst zes STYLE-machines.
De samenwerking tussen Prime Marketing en STYLE CNC Machines is zeer lucratief geweest en zal dat voorlopig voor beide partijen ook blijven.
STYLE CNC Machines is een bedrijf dat grote machines voor de maakindustrie ontwikkelt en produceert. Met deze machines worden verschillende onderdelen gemaakt voor industriële doeleinden. STYLE CNC Machines is één van de meest innovatieve bedrijven binnen de maakindustrie. Zo won STYLE bijvoorbeeld de ‘Made in the Benelux’ Innovatie Award van de TechniShow in 2018.
Wat STYLE zich echt onderscheidt van de concurrentie, is de door het bedrijf ontwikkelde ‘STYLE-besturing’. CNC machines zijn vaak ingewikkeld in gebruik en vergen kennis en ervaring om ze te besturen. Met de STYLE-besturing is het echter mogelijk om zonder voorkennis meteen met de CNC machines van STYLE aan de slag te gaan. Dat scheelt de eindklanten van STYLE een hoop tijd en kosten in de vorm van het vinden en aannemen van geschoold personeel.
Het doel van de campagne was het vergroten van de naamsbekendheid van STYLE bij de juiste doelgroep en het genereren van hoge kwaliteit leads door middel van een leadform met de volgende gegevens:
We hebben in totaal vier verschillende LinkedIn advertentiecampagnes voor STYLE CNC Machines gedraaid. Iedere campagne hebben we aan de hand van de resultaten van voorgaande campagne bijgestuurd. Hierdoor hebben we de doelgroep op een slimme manier en met de juiste boodschap bereikt.
In onze leadforms vroegen wij om de volgende informatie:
Looptijd: oktober 2021 – januari 2022.
Doel: leadgeneratie.
Bij het selecteren van de doelgroep liepen we tegen een wat gesegmenteerde doelgroep aan. De beslissingmakers binnen de maakindustrie bleken niet gemakkelijk op één functietitel te vinden. Om de juiste doelgroep te selecteren, hebben we ervoor gekozen om zes verschillende segmentaties in de doelgroep te maken op basis van de volgende gegevens:
Hierdoor kregen we een beter beeld van waar de doelgroep zich op LinkedIn bevindt en welk segment de meeste interacties oplevert. Deze doelgroep hebben we getarget met een whitepaper achter een leadform.
De whitepaper bood de doelgroep inzicht in hoe STYLE-besturing het tekort aan opgeleid personeel zou kunnen oplossen.
Uit deze test kwamen de volgende resultaten:
Zoals in deze resultaten te zien is, waren de beslissingmakers behoorlijk gelijk over de zes doelgroepsegmenten verdeeld. De salesafdeling had ondertussen een lijst opgesteld van bedrijven waar STYLE graag aan zou willen verkopen. Met deze lijst zijn we in de tweede campagne verdergegaan.
Looptijd: januari 2022 – maart 2022.
Doel: naamsbekendheid en leadgeneratie bij targetbedrijven.
Om de salesafdeling te ondersteunen, hebben wij een account-based marketing (ABM) strategie opgezet, gebaseerd op de door sales aangeleverde lijst. Het doel was naamsbekendheid en leads genereren bij werknemers met een hoge senioriteit binnen deze bedrijven.
Onze eerste strategie was het genereren van hoogwaardige leads door het aanbieden van een klantcase van STYLE.
Dit leverde de volgende resultaten op:
Zoals in de resultaten te zien is, was de doelgroep terughoudend. De klantcase bleek de doelgroep niet genoeg te interesseren. Om deze reden hebben we deze campagne vroegtijdig gestopt. Toch leverde deze campagne wel twee leads op, die maar €34,99 per stuk kosten.
Een andere reden om met Campagne 2 te stoppen, was het feit dat er binnen de maakindustrie een evenement stond gepland. Namelijk, ‘Dé Maakindustrie Dag’. Dit evenement was voor STYLE een uitgelezen kans om de doelgroep kennis te laten maken met de STYLE-besturing. Daarom hebben we ervoor gekozen om dit evenement te promoten binnen de doelgroepsegmenten met het beste engagement uit voorgaande campagnes.
Dit leverde de volgende resultaten op:
STYLE CNC Machines meldde ons na afloop van Dé Maakindustrie Dag dat het een groot succes was geweest. STYLE CNC Machines kreeg de gewenste aandacht en dan met name voor de STYLE-besturing. Volgens STYLE CNC Machines was er veel aandacht voor STYLE CNC Machines. Het face-to-face contact met de doelgroep, zorgde ervoor dat de doelgroep een connectie met STYLE CNC Machines kon maken en hierdoor veel sneller voor STYLE CNC Machines zal kiezen in plaats van de concurrentie.
Looptijd: april 2022 – heden.
Doel: naamsbekendheid bij warme leads.
Na het succes van Dé Maakindustrie Dag sprak STYLE CNC Machines de wens uit om zelf een evenement te organiseren en deze op dezelfde manier via LinkedIn te promoten. Aangezien het organiseren van een evenement de nodige tijd kost, hebben we besloten om eerst met een andere campagne door te gaan. Bij deze campagne hebben we de focus op een net andere doelgroep gelegd. Deze doelgroep bestond uit drie verschillende segmenten:
Ieder segment bestond uit een klein aantal bedrijven. Hierdoor was het mogelijk om drie lijsten te uploaden en zo door middel van een ABM-strategie zeer specifiek te targeten. De content, die de doelgroep te zien kreeg, was de STYLE-brochure. Op deze manier blijft STYLE top-of-mind bij de bedrijven, die al eerder grote interesse hebben getoond.
Dit leverde de volgende resultaten op:
Auteursrechten © 2023 Prime Marketing Privacy policy Algemene voorwaarden
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.