Prime x Slimmer AI

In deze casestudy leggen we uit hoe wij Slimmer AI aan het volgersdoel van 3000 LinkedIn volgers geholpen hebben door het inzetten van een doordachte LinkedIn-marketingstrategie. Het is gelukt om met een relatief laag budget de marketingdoelen van Slimmer AI te behalen en zelfs te overschrijden.

B2B-MARKETING OP MAAT

Hoe deze campagne een groot succes werd.

Slimmer AI is in deze periode van ruim 1625 LinkedIn-volgers naar ruim 3200 gegaan. Voordat wij van start gingen met onze advertentiecampagne, werden er organisch artikelen gedeeld via de bedrijfspagina. Dit zorgde voor relatief weinig exposure bij de volgers van Slimmer AI en daarmee voor weinig groei in naamsbekendheid of nieuwe volgers. Door het delen van artikelen met waarde en interessante inhoud in de advertentiecampagne, heeft Slimmer AI een grotere expertstatus bereikt binnen deze doelgroep. Met een totaal van maar liefst 1575 nieuwe volgers waarvan 328 direct follows, is het vast te stellen dat Slimmer AI met deze LinkedIn marketingcampagne succesvol haar naamsbekendheid heeft vergroot in de juiste doelgroep.

Door zorgvuldig met het advertentiebudget om te gaan en een nauwkeurige doelgroepselectie hebben wij de marketingdoelen van Slimmer AI niet alleen behaald, maar zelfs overschreden. Door content steeds af te wisselen en continu te testen welke advertenties er de meeste engagement behaalden, hebben we met een relatief laag budget toch goede resultaten behaald voor Slimmer AI.

0
Likes
0
Follows
0
Impressions

Wie & wat?

Slimmer AI is een AI-venture studio, oftewel een bedrijf dat zich volledig focust op Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML). Het bedrijf zorgt ervoor dat jonge ondernemingen met de focus op AI en ML optimaal in de markt gezet worden. Met ondersteuning van AI en ML specialisten én vakkundige hulp bij het ontwikkelen van een business.

De doelgroep van Slimmer AI bestaat uit: AI-professionals en ondernemers met een interesse in AI. Het doel van de marketingcampagne was meer naamsbekendheid genereren bij deze doelgroep en het behalen van 3000 volgers op LinkedIn voor het einde van 2021.

Doelgroep opstellen

De eerste test was bedoeld om de gekozen doelgroep af te bakenen. Ten eerste is er gefocust op het onderscheiden van twee verschillende doelgroepen:

Artikelen aanbieden & doelgroepselectie

Door de doelgroep een artikel aan te bieden op de website van Slimmer AI konden we gemakkelijk zien wie er geïnteresseerd was in het onderwerp, aan de hand van engagement met de advertenties. De non-tech groep reageerde aanzienlijk minder dan de tech groep. Daarmee werd al snel duidelijk dat de tech doelgroep veel beter reageerde op de advertenties.

Afbeeldingen testen

Na deze doelgroepselectie zijn we verdergegaan met het aanbieden van verschillende artikelen met steeds verschillende afbeeldingen. Telkens wanneer de interactie met de advertenties begon af te nemen, haalden we de advertentie met de slechtste resultaten uit de roulatie en plaatsten we er een vers artikel met een nieuwe afbeelding voor in de plaats. Hierdoor bleef de interactie met de advertenties hoog en kreeg de doelgroep een constante stroom van interessante content te zien.

Resultaten

In de periode mei – december 2021 hebben onze marketinginspanningen de volgende resultaten opgeleverd:

  • 275 likes
  • 1575 total follows
  • 328 direct follows
  • 517.401 impressions
  • 5.531 clicks

Klaar voor een B2B-headstart?

B2B-MARKETING OP MAAT

Bedankt voor je interesse.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.