Prime x Sentinels

In deze casestudy beschrijven wij de succesvolle samenwerking tussen Sentinels en Prime. In de afgelopen twee jaar heeft Prime voor Sentinels verschillende betaalde LinkedIn advertentiecampagnes gedraaid, met als doelen het genereren naamsbekendheid en leadgeneratie.

B2B-MARKETING OP MAAT

Hoe deze campagne een groot succes werd.

De samenwerking tussen Sentinels en Prime Marketing is voor beide partijen een groot succes geweest met een prachtig eindresultaat waar wij erg trots op zijn. De financiële markt waar we geadverteerd hebben is niet enorm toegankelijk of beïnvloedbaar. Desondanks hebben wij het voor elkaar gekregen om niet alleen constante stroom van 250 leads per maand aan te leveren, daarbij hebben we ervoor gezorgd dat de prijs van deze leads ver onder de gemiddelde leadprijs op LinkedIn is gebleven.

Leads
0
Demo's
0
Volgers
0

Wie & wat?

Sentinels.ai is een in 2019 opgerichte FinTechstartup in het automatiseren en versnellen van het monitoren van transacties, door middel van Artificial Intelligence en Machine Learning. Hiermee leveren ze een enorme bijdrage aan het voorkomen van financiële fraude zoals witwassen. Sentinels werkt met grote financiële instanties zoals banken, maar ook bedrijven zoals Mollie. In april 2022 is Sentinels officieel overgenomen door Fenergo. De praktische omschakeling van Sentinels naar Fenergo zal echter pas in april 2023 plaatsvinden, vandaar dat deze casestudy de samenwerking tot maart 2023 beschrijft.

Het ultieme doel van Sentinels was het verkopen van hun software aan financiële instanties. Om de salesafdeling genoeg
werk te geven was er daarom behoefte aan marktpenetratie en met name het genereren van hoogwaardige leads. Hierop lag in onze samenwerking dan ook vooral de focus, het genereren van leads. Tegelijkertijd was het voor Sentinels als startup belangrijk om ook naamsbekendheid en social proof te ontwikkelen binnen de, toch vaak lastig te enthousiasmeren, financiële doelgroep. Daarom hebben wij tegelijkertijd ook geïnvesteerd in een awareness campagne, met de focus op het verzamelen van nieuwe volgers voor de Sentinels bedrijfspagina.

Wie & wat?

Sentinels.ai is een in 2019 opgerichte FinTechstartup in het automatiseren en versnellen van het monitoren van transacties, door middel van Artificial Intelligence en Machine Learning. Hiermee leveren ze een enorme bijdrage aan het voorkomen van financiële fraude zoals witwassen. Sentinels werkt met grote financiële instanties zoals banken, maar ook bedrijven zoals Mollie. In april 2022 is Sentinels officieel overgenomen door Fenergo. De praktische omschakeling van Sentinels naar Fenergo zal echter pas in april 2023 plaatsvinden, vandaar dat deze casestudy de samenwerking tot maart 2023 beschrijft.

Het ultieme doel van Sentinels was het verkopen van hun software aan financiële instanties. Om de salesafdeling genoeg
werk te geven was er daarom behoefte aan marktpenetratie en met name het genereren van hoogwaardige leads. Hierop lag in onze samenwerking dan ook vooral de focus, het genereren van leads. Tegelijkertijd was het voor Sentinels als startup belangrijk om ook naamsbekendheid en social proof te ontwikkelen binnen de, toch vaak lastig te enthousiasmeren, financiële doelgroep. Daarom hebben wij tegelijkertijd ook geïnvesteerd in een awareness campagne, met de focus op het verzamelen van nieuwe volgers voor de Sentinels bedrijfspagina.

Opstarten

Allereerst was het belangrijk om te onderzoeken welke content er beschikbaar was en hoe deze presteerde. Al snel kwamen we erachter dat er één whitepaper met kop en schouders boven de rest uitstak: ‘How to set efficient AML rules’. Deze hebben we gebruikt om onze eerste leadgeneratie campagne te starten.

Hiervoor gebruikten we een leadform met de volgende contactgegevens:

De eerste test

  • Looptijd: 3 maanden
  • Doel: leadgeneratie.
  • Budget gespendeerd: €1.160,-
  • Leads: 34
  • CPL: €34,-

Hieruit werd meteen duidelijk dat er genoeg interesse was bij de doelgroep en eventueel zelfs een pijnpunt dat door Sentinels kon worden opgelost. Door de unieke oplossing van Sentinels was er meteen een hoop ruimte voor geïnteresseerde leden van de doelgroep om zich te informeren over deze oplossing.

Opschalen van de succesvolle test

  • Looptijd: 3 maanden
  • Doel: leadgeneratie.
  • Budget gespendeerd: €4.170,-
  • Leads: 153
  • CPL: €27,
 

Omdat de financiële markt er over het algemeen een langere tijd over doet om zich te transformeren wanneer een markt-veranderende oplossing zich voordoet, was het voor ons zaak om de doelgroep warm te houden en naar potentie op te schalen, om zo de grootste impact te genereren. Daarom hebben wij zowel de doelgroep uitgebreid als het budget verhoogd. Dit leverde de bovengenoemde resultaten op.

Nieuwe invalshoeken

Doordat het succes van de eerste whitepaper zich ook doorzetten na de eerste testfase en
we meer budget tot onze beschikking hadden, ontstond er ruimte om meer content te testen. Zo konden we meerdere invalshoeken testen bij de doelgroep. In de hierop volgende maanden hebben we drie strategieën toegepast:

  • Doorgaan met het adverteren van de whitepaper: ‘How to set efficient AML rules’ om zo op automatische piloot leads te genereren.
  • Het testen van twee nieuwe whitepapers: ‘A comprehensive guide to Sanction Screening’ en ‘The ultimate guide to Transaction Monitoring’.
  • Extra leadgeneratie campagnes met een gratis demo.

Resultaten van de nieuwe invalshoeken

  • Looptijd: 7 maanden
  • Doel: leadgeneratie.
  • Budget gespendeerd: €30.617,-
  • Leads: 670
  • CPL: €45,-
 

Doordat we in nieuwe doelgroepen met nieuwe content adverteerden, moest het budget stijgen. Daarbij is de demo een waardevolle service, maar heeft het een hogere drempel voor de doelgroepleden. Alleen de leads met directe interesse om te kopen, zullen een demo aanvragen. Hierdoor is de CPL in deze periode gestegen, maar zijn we ver onder de gemiddelde leadprijs gebleven in de financiële branche ($160 = €148). Dit leverde de bovengenoemde resultaten op.

Evaluatie opstartfase

De opstartfase bleek een groot succes voor beide partijen: Sentinels was tevreden met de leads en naamsbekendheid. Terwijl wij op deze manier, met een stijgend budget, een serieuze impact hebben gecreëerd op de markt. In deze eerste fase van ±13 maanden hebben we 857 leads verzameld, met een gemiddelde CPL van €42,-.

Doelgroepsegmentatie

  • Looptijd: 5 maanden
  • Doel: leadgeneratie.
  • Budget gespendeerd: €55.946,-
  • Leads: 1.195
  • CPL: €46,-
 

Na het grondig testen van de beschikbare content en de high intent demo, was het tijd om over te gaan op de volgende fase van de strategie: het segmenteren van de doelgroep in verschillende onderdelen, om zo nog specifieker te targeten op beslissingsmakers. Wij hebben ervoor gekozen om de doelgroep op te splitsen op basis van functietitel. Zo konden wij onze ad copies specificeren op de functietitel van de beslissingsmakers, om zo de aandacht te vangen van de juiste mensen. Omdat we nu een veel beter idee hadden van de pijnpunten van de doelgroep en welke beslissingsmakers we het beste konden bereiken, konden we met succes een hoger budget inzetten van ruim 10K per maand. Dit leverde de bovengenoemde resultaten op.

Evaluatie van doelgroepsegmentatie

Het segmenteren van de doelgroep, in combinatie met de inzichten uit de testdata van de opstartfase, is de ideale succesformule geweest om met een hoger advertentiebudget, meer impact te kunnen creëren, om zo 1.195 leads te genereren met een gemiddelde CPL €46,-.

Het eindresultaat: een winnende strategie

  • Looptijd: 2 maanden
  • Doel: leadgeneratie.
  • Budget gespendeerd: €20.925,-
  • Leads: 565
  • CPL: €36,
 

Nadat we in de hiervoor beschreven fases de verschillende onderdelen van onze strategie met succes hebben getest, was het in deze laatste fase tijd om alle inzichten om te toveren tot ‘best practices’ om zo te zorgen voor een constante stroom van meer dan 250 leads per maand, terwijl we de CPL enorm ver onder het gemiddelde hebben weten te houden. In de laatste twee maanden hebben we door optimalisatie de volledige potentie van onze strategie benut. Dit leverde de bovengenoemde resultaten op.

Evaluatie van de winnende strategie

In deze laatste periode werden de beste resultaten neergezet voor Sentinels. Doordat we de ruimte hebben gekregen om uitgebreid te kunnen testen, hebben we ervoor kunnen zorgen dat er een steeds grotere stroom aan leads binnenkwam voor de salesafdeling van Sentinels. Zo hebben we niet alleen een enorme impact gecreëerd op de doelgroep, maar ook op bijvoorbeeld het volgersaantal van de Sentinels bedrijfspagina. We hebben ±6% van de geselecteerde doelgroep weten aan te sporen om de bedrijfspagina te volgen.

Demo-campagne

  • Looptijd: 18 maanden
  • Doel: demo’s.
  • Budget gespendeerd: €10.269,-
  • Demo’s: 16
  • CPL: €642,-
 

De focus bij Sentinels lag op het ontwikkelen van een volledige marketingstrategie. Daarom hebben we buiten de leadgeneratie campagnes ook over een lange periode een demo-campagne gedraaid om de prospects met de hoogste ‘intent’ te converteren. Dit is een uitdaging omdat een demo een grote stap is. Een stap die alleen zinvol is voor de prospects die eigenlijk al klaar zijn om te kopen. Over de volledige periode hebben we de bovenstaande resultaten behaald.

Daarbij zijn er nog 18 demo’s geboekt op de website, na een interactie met een of meerdere advertenties. In totaal zijn er dus 34 demo’s geboekt die direct te verbinden zijn aan onze marketinginspanningen.

5/5
De samenwerking met Prime Marketing was fijn en professioneel. Vanaf het begin zijn zij betrokken geweest bij de campagnes en de groei van Sentinels. Het werk van Prime Marketing is een gouden toevoeging voor elk bedrijf dat wil groeien via LinkedIn.
Nikiforos V. Aslanoglou
Digital Marketing Manager bij Sentinels.ai

Klaar voor een B2B-headstart?

B2B-MARKETING OP MAAT

Bedankt voor je interesse.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.