Prime x People & Payment

People & Payment is een softwarebedrijf dat zich bezig houdt met het maken van HR-systemen. In 2017 maakten ze een omzetgroei van 82% mee. Door strakke data analyse hebbe we in één maand 36 leads behaald met een Cost-Per-Lead van slechts €9,40.

B2B-MARKETING OP MAAT

Welke resultaten wij behaalde

In de eerste maand hebben we de volgende resultaten behaald:

Leads
0
Cost per Laed
0

Wie & wat?

Het verkopen van HR-systemen wordt al langer gedaan door en voor grote bedrijven. Voor het MKB is het een relatief nieuw concept. Toch is er al veel concurrentie binnen deze markt. Er zijn talloze vergelijkbare softwarebedrijven die zich ook bezighouden met het maken en optimaliseren van HR-systemen voor het MKB. De vraag naar HRsystemen voor het MKB is echter niet zo groot als je zou denken. Er zijn nog weinig MKB’s die dit soort systemen toepassen.

Een nieuw HR-systeem inbrengen bij je onderneming is een grote stap. Bij het inbrengen van een (nieuw) HR-systeem komen een hoop zaken kijken. Er moet veel data worden ingevoerd en paramaters moeten worden afgesteld. Er wordt hierom zelden overgestapt van HR-systeem. De keuze om een HR-systeem aan te schaffen is in de meeste gevallen daarom een weloverwogen keuze. Deze factoren maken het een hoogdrempelig product om te verkopen.

Hoe zijn we van start gegaan?

Aan de hand van een aantal tests hebben we ondervonden welke advertenties het beste presteerde. De advertentiecampagne was aangesloten op een systeem. Dit systeem sloeg de gewonnen leads op in een CRM-systeem en stuurde de leads vervolgens door naar de sales-afdeling van People & Payment.

 

CRM-systeem

De leads vanuit de LinkedIn campagne werden automatisch naar het CRM-systeem en naar Mailchimp gestuurd. Vanuit Mailchimp kregen de leads automatisch hun e-book opgestuurd. Ook werden de leads met hun contactgegevens doorgestuurd naar de sales-afdeling van People & Payment.

De eerste advertenties

Nu de benodigde systemen waren opgezet, werden de advertenties online gezet. We lanceerden verschillende advertenties met verschillende doelgroepen om zo de ideale doelgroep te vinden. Onze verwachting voor de campagne was dat de ideale doelgroep eigenaren van relatief kleine bedrijven waren (± 10 werknemers). De gedachten was dat eigenaren van deze bedrijven niet de capaciteit hadden om HR-personeel in dienst te nemen en HR-zaken dus zelf moesten regelen. Na het analyseren van de data bleek deze hypothese niet correct.

De winnende strategie

De advertenties met de doelgroep van eigenaren met kleine bedrijven sloeg niet aan. Na het analyseren van de data bleek dat HR-medewerkers van middelgrote bedrijven het meest geïnteresseerd in de software waren. De rest van de campagne hebben we ons hierom gefocust op het bereiken van HR-medewerkers. De click-through-rate van deze advertenties waren 3 maal hoger, dan wanneer de eigenaren werden bereikt. Nu de correcte doelgroep was gevonden, werden er verschillende advertenties getest om zo te kijken welke advertenties voor de hoogste click-trough-rate zorgden.

Klaar voor een B2B-headstart?

B2B-MARKETING OP MAAT

Bedankt voor je interesse.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.