Prime x DSD Europe

Door slim gebruik te maken van de beschikbare content en een gerichte doelgroepselectie hebben wij met onze LinkedIn marketingstrategie de marketingdoelen van DSD Europe tot werkelijkheid gebracht.

B2B-MARKETING OP MAAT

Hoe deze campagne een groot succes werd.

In de video krijgt de doelgroep meer uitleg over de werkwijze en USP’s van DSD Europe. Doordat het een korte video is, zijn mensen eerder geneigd deze af te kijken. De informatie die wij de doelgroep wilden meegeven wordt in de video op een doeltreffendere manier overgebracht dan wanneer we de image ads gebruikten. Het persoonlijke aspect van de salesmanager die zich in de video direct tot de doelgroep richt zorgt ervoor dat er een grotere band van vertrouwen ontstaat tussen de doelgroep en DSD Europe. Dit effect is veel minder sterk bij de onpersoonlijke image ads.

Een ander belangrijke factor is het feit dat video ads opvallen tussen de image ads. Zeker in doelgroepen die veel getarget worden, is het belangrijk dat advertenties de aandacht vangen. Bewegend beeld en de persoonlijke aanpak hebben in dit geval gezorgd voor goede resultaten.

Cost per Lead
0
Leads
0
Clicks
0

Wie & wat?

DSD Europe is distributeur voor cloud services en software. Met een zelf ontwikkeld platform bedienen zij hun partners in heel Europa. Zij beschikken over een breed aanbod aan licenties en bieden buiten software ook cloud services en IT-opleidingen aan. De doelgroep van DSD bestaat voornamelijk uit Managed Service Providers en IT-resellers. Het doel van onze marketingcampagne was het genereren van meer naamsbekendheid bij deze doelgroep en het verzamelen van hoge kwaliteit leads door middel van een leadform met daarin de volgende gegevens:

Hoe zijn wij van start gegaan?

De eerste serie advertenties bestonden uit eenvoudige image ads. Het doel van deze advertenties was om de doelgroep kennis te laten maken met DSD Europe. Door achter deze advertenties een brochure met een leadform te plaatsen, werd eventuele directe vraag vervuld. Na het publiceren van de beschikbare content hebben we een plan gemaakt voor de rest van de campagne.

De eerste resultaten

Ondanks dat deze resultaten met betrekking tot de prijs onder de gemiddelde CPL (€191,-) in de IT-branche zitten, was het aantal leads relatief laag. We hadden al wel verwacht dat deze doelgroep terughoudend zou zijn. De IT-sector is een lastig te bereiken doelgroep. Er wordt hier namelijk veel geadverteerd door verschillende grote partijen.

Video's voor leadgeneratie?

Het volgende belangrijke stuk content was een korte video van een salesmanager die kort de unique selling points (USP’s) van DSD Europe op een rijtje zet. Het is niet gebruikelijk om video’s in te zetten met als doel om leads te genereren. Vaak zijn video’s onderdeel van de awareness fase, waarin de doelgroep kennis maakt met het bedrijf. De doelgroep is in dit geval door de eerste serie image ads en de brochure geïntroduceerd aan DSD Europe. Achter deze video ads zaten, net als bij de image ads, een leadform met dezelfde gegevens.

Resultaten

Marketing is geen exacte wetenschap. Zo blijkt maar weer uit deze campagne voor DSD Europe. Ondanks dat video’s niet de norm zijn voor leadgeneratie, is het ons gelukt om de volgende resultaten te behalen.

Klaar voor een B2B-headstart?

B2B-MARKETING OP MAAT

Bedankt voor je interesse.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.