Als je gaat adverteren op LinkedIn is waardevolle leads vergaren vaak het doel. Je wilt natuurlijk leads vergaren met de hoogst mogelijke conversieratio om kosten te kunnen besparen. Remarketing is hiervoor de beste optie. Remarketing is het targeten van personen, die in jouw awareness fase al interesse hebben getoond. Deze fase is de eerste stap voor een succesvolle marketingcampagne en om de aandacht van de doelgroep te vangen. Het doel van een remarketing campagne is om prospects, die al interesse hebben getoond, te voorzien van waardevolle content. Nu je weet wat remarketing is, ga ik je uitleggen hoe je dit in een LinkedIn campagne kunt implementeren.
Hoe werkt remarketing op LinkedIn?
Op LinkedIn zijn er meerdere mogelijkheden om remarketing in te zetten. Prospects, die op één van de volgende manieren al interesse hebben getoond, kun je vervolgens opnieuw benaderen. Het gaat hier om
- Prospects die een video-ad hebben bekeken.
- Prospects die op een image-ad hebben geklikt of ernaar hebben gekeken.
- Prospects die een lead form hebben ingevuld.
- Prospects die jouw bedrijfspagina op LinkedIn hebben bezocht.
- Prospects die op jouw website zijn geweest.
Er zijn dus genoeg mogelijkheden om via één of meerdere van deze ingangen een awareness campagne te creëren. Het is niet noodzakelijk ze allemaal te gebruiken. Je vergroot je kans op succes wel zodra je meerdere van deze ingangen implementeert.
Het remarketing proces
Vaak heeft je bedrijf al een website en een bedrijfspagina op LinkedIn. Je kunt met een awareness campagne beginnen door prospects naar je website of bedrijfspagina te sturen. In deze campagne kom je er achter wat jouw doelgroep interessant vindt. Als je gaat adverteren voor awareness, wil je natuurlijk zo efficiënt mogelijk data vergaren. Dit doe je door gebruik te maken van A/B-testen.
Als je eenmaal weet wat je doelgroep interessant vindt, kun je de content voor de remarketing campagne gaan maken. Je weet nu wat de vraag van de doelgroep is dus kun je hierop gaan inspelen. De content van de remarketing campagne heeft als doel om geïnteresseerde prospects over de streep te trekken. Wanneer je prospects over de streep wilt trekken, is het belangrijk om hun toegevoegde waarde te bieden. Dit kun je op verschillende manieren doen. Dingen die in deze fase goed werken zijn: gratis demo’s, hoogwaardige whitepapers, e-books en webinars. Deze toegevoegde waarde krijgen prospects in ruil voor hun (contact)gegevens.
Het opvolgen van de leads
Op het moment dat personen vanuit de remarketing campagne converteren, is het zaak om snel contact op te nemen. Het salesteam is hiervoor uiteraard verantwoordelijk, maar als marketeer ben jij ervoor verantwoordelijk dat deze leads warm bij de salesafdeling terechtkomen. Zorg er dus voor dat je jouw strategie met sales afstemt voordat je de campagne opstelt. Remarketing heeft geen nut als dit proces niet soepel verloopt. Wij hebben bij veel bedrijven gezien dat leads niet direct werden opgevolgd, waardoor de conversieratio drastisch daalde. Dat is natuurlijk wel heel erg zonde.
Conclusie
Het opzetten van een remarketing campagne is een onderdeel van een groter marketing proces. Om te kunnen beginnen met remarketing moet je een goedlopende awareness campagne hebben. Vervolgens kun je aan de hand van je bevindingen uit de awareness campagne de remarketing campagnes gaan opstellen. Werk goed samen met je salesafdeling om de conversie te verzilveren en van je marketing campagne een groot succes te maken.
Wil jij remarketing optimaal benutten en je lead-conversieratio verhogen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om je strategie te bespreken. Bij Prime Marketing zijn wij gespecialiseerd in het genereren van B2B leads via LinkedIn. Je kunt ons bereiken via:
info@primemarketing.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.