LinkedIn advertenties komen in allerlei formaten, maar welk formaat presteert nu het beste? Is dit de normale horizontale afbeelding of is de vierkante afbeelding het beste LinkedIn advertentie formaat? Dit en nog veel meer ga ik in dit blog bespreken.
LinkedIn advertentie formaat
De volgende formaten kunnen worden gebruikt om advertenties op LinkedIn online te zetten:
Horizontaal/landscape: 1.91:1 (aangeraden ratio)
- Minimum: 640 x 360 pixels
- Maximum: 7680 x 4320 pixels
Vierkant: 1:1
- Minimum: 360 x 360 pixels
- Maximum: 4320 x 4320 pixels
Verticaal: 1:1.91 (aangeraden ratio)
- Minimum: 360 x 640 pixels
- Maximum: 2340 x 4320 pixels
Sinds de oprichting van LinkedIn is de horizontale afbeelding altijd als standaard gebruikt. In 2021 kwam LinkedIn met een update en daarna kon ook een vierkante afbeelding als LinkedIn advertentie formaat gebruikt kon worden. Dit is waarschijnlijk gedaan om de prestaties van advertenties te verbeteren. Een vierkante afbeelding wordt namelijk veel groter afgebeeld dan een horizontale afbeelding, zoals je hieronder kunt zien:
Dit zorgt ervoor dat het nog meer op een normale post lijkt en mensen het niet over het hoofd kunnen zien.
Wat is het best presterende LinkedIn advertentie formaat?
Zoals je misschien al wel had kunnen verwachten, presteert de vierkante afbeelding beter dan de horizontale afbeelding. Vanuit onze campagnes hebben wij in de overgang naar vierkante advertenties een CTR verhoging van ongeveer 0,2% gezien. Sindsdien gebruiken wij in bijna alle gevallen dit LinkedIn advertentie formaat.
Bij het gebruiken van een vierkante afbeelding raden wij aan om altijd een minimale afmeting van 1200x1200px te gebruiken. Alles onder deze resolutie wordt door LinkedIn tot 1200x1200px gerenderd. Dit zorgt er dan voor dat je afbeeldingen minder scherp worden.
LinkedIn advertentie formaat voor video
Het formaat, dat voor video’s wordt gebruikt, is over het algemeen 16:9 (horizontaal). Dit komt omdat vrijwel alle video’s met deze resolutie worden opgenomen. Om de video dan bij te snijden naar een 1:1 ratio is zonde. Mocht je nou de mogelijkheid hebben om wel 1:1 video’s online te zetten, zonder dat het ten koste gaat van de content, raden wij aan om dit wel eerst te testen.
Conclusie
Het LinkedIn advertentie formaat dat je voor vrijwel al je advertenties beter kunt gebruiken, is het vierkante formaat. LinkedIn krijgt steeds meer mobiele gebruikers, dus je advertenties hiervoor optimaliseren is echt een must. Videoadvertenties blijven een kwestie van wat je tot je beschikking hebt. Ook hier is het gebruik van vierkante afbeeldingen aangeraden, mits de kwaliteit van de video hier natuurlijk niet onder lijdt.
Wil je graag meer weten over adverteren op LinkedIn? Bekijk dan een van onze andere blogs. In ons laatste blog hebben wij het personaliseren van je advertenties besproken. Klik hier om dat blog te kunnen lezen.
Lees de uitgebreide versie van het artikel op Prime FinTech.
info@primemarketing.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.