dsd_witv2

-21% cost per lead & 231% hogere click-through rate

Klant: DSD Europe
Sector: IT/SaaS/Cloud-distributie
Onze rol: LinkedIn-campagne voor leadgeneratie
Doorlooptijd: 2 maanden
Resultaten: 47 leads | €30 CPL | +231% CTR

Situatie

DSD Europe is een Europese distributeur van software en cloudoplossingen. Via hun platform bedienen ze IT-resellers en Managed Service Providers. Ze wilden meer zichtbaarheid én kwalitatieve leads genereren, in een markt die oververzadigd is met vergelijkbare aanbieders.

Meer zichtbaarheid

In een drukbezette markt was het essentieel om het merk DSD Europe onder de aandacht te brengen bij IT-resellers en MSP’s.

Leads verzamelen

Via een leadform wilden we volledige en bruikbare contactgegevens ophalen van beslissers binnen de doelgroep.

Campagneprestaties verbeteren

De eerdere campagnes presteerden onder verwachting. Tijd om creatiever, efficiënter én gerichter te adverteren.

De oplossing

1. Gefaseerde campagne-opbouw

We startten met image ads en een brochure om bekendheid op te bouwen. Dit zorgde voor eerste touchpoints en vulde bestaande vraag in.

dsdcase1
dsdcase2

2. Creatieve video-inzet

In de tweede fase introduceerden we een korte video waarin een salesmanager direct de doelgroep aanspreekt en USP’s toelicht. Deze persoonlijke en opvallende aanpak zorgde voor meer vertrouwen én aandacht.

3. Leadform optimalisatie

Achter elke ad zat een strak ingericht formulier met essentiële gegevens. Door vorm en inhoud slim te combineren, verhoogden we de conversie aanzienlijk.

1316860_DSDWhitepaperAds_2_041822

1. Gefaseerde campagne-opbouw

We startten met image ads en een brochure om bekendheid op te bouwen. Dit zorgde voor eerste touchpoints en vulde bestaande vraag in.

dsdcase1

2. Creatieve video-inzet

In de tweede fase introduceerden we een korte video waarin een salesmanager direct de doelgroep aanspreekt en USP’s toelicht. Deze persoonlijke en opvallende aanpak zorgde voor meer vertrouwen én aandacht.

dsdcase2

3. Leadform optimalisatie

Achter elke ad zat een strak ingericht formulier met essentiële gegevens. Door vorm en inhoud slim te combineren, verhoogden we de conversie aanzienlijk.

1316860_DSDWhitepaperAds_2_041822

Het resultaat

Click-through rate
+ 0 %

Video’s trokken veel meer aandacht dan traditionele ads.

Cost per lead
- 0 %

Van €38 naar €30 per lead. Efficiënter dan branchegemiddelde.

Leads
0

Kwalitatieve downloads via whitepaper en video-ad.

CTR
+ 0 %
CPL
- 0 %
Leads
0
“Het inzetten van korte, persoonlijke video’s bleek een verrassend effectieve tactiek. Dankzij Prime Marketing hebben we onze doelgroep niet alleen bereikt, maar ook écht geactiveerd.”
DSD Europe

Hulp nodig bij Google of LinkedIn Ads?

DSCF5091

Papillon helpt je graag verder.

Vertrouwd door meer dan 80+ bedrijven in Nederland