Content creatie
Ben jij op zoek naar een betrouwbare partner voor het uitbesteden van jouw B2B-marketingcontent? Op deze pagina vind je alle informatie over onze content creatie service die wij in combinatie met onze algemene B2B-marketingservice aanbieden.

Offerte aanvragen
Om een goede inschatting te kunnen maken van de uiteindelijke prijs, is er eerst een gesprek nodig. Voordat de wensen en verwachtingen van de klant duidelijk zijn, is het niet mogelijk om een definitieve prijs te noemen. Ieder onderwerp is namelijk uniek en vergt een andere aanpak. Hetzelfde geldt voor doelgroepen.
Desondanks wil je natuurlijk wel een inschatting kunnen maken over hoe veel geld je ongeveer kwijt zult zijn aan het uitbesteden van marketing content. Daarom werken wij met de volgende twee categorieën:
Categorie 1 (max. 2 pagina’s platte tekst):
E-books, two-pagers, vanaf: €500,- inclusief design.
Categorie 2 (min. 2 pagina’s platte tekst):
Whitepapers en casestudies, vanaf: €1000,- inclusief design.
Jouw eigen content expert copywriter creative
Jouw eigen copywriter
Om bedrijven die zelf niet de kennis of capaciteit in huis hebben om goede gerichte marketing content te maken, toch te kunnen voorzien van een optimaal ingerichte marketingcampagne, hebben wij onze content expert en copywriter Guus de Vroomen, omgetoverd tot een creative voor onze klanten. Omdat wij als marketing agency precies het doel van de campagne begrijpen en uitgebreid onderzoek doen naar wat er wel en niet werkt in de branche, kan Guus een stuk content creëren dat precies past binnen de rest van de marketingwerkzaamheden.
Wat doen wij?
Marketing is een ontzettend brede tak van sport. Er zijn allerlei aparte onderdelen die samen een grotere puzzel vormen. Wanneer wij spreken over marketingcontent voor leadgeneratie, hebben we het over een document dat waardevol is voor jouw doelgroep. Goede marketingcontent speelt een andere rol dan een gewone brochure waarin je jouw service of product aanprijst. Goede marketing content moet jouw doelgroep nieuwsgierig maken en dat lukt alleen met informatie die echt waardevol is voor jouw prospects. In de praktijk is dit vaak een oplossing voor een markt-specifiek probleem waar jouw klanten mee te maken hebben.
Er zijn ontzettend veel verschillende vormen van marketing content. Wat verstaan wij onder marketing content?
- Whitepapers
- E-books
- Two-pagers
- Casestudies
Natuurlijk zijn er veel meer soorten content die je succesvol kunt inzetten in marketingcampagnes. Wij kiezen er echter voor om ons voornamelijk bezig te houden met de creatie van deze 4 vormen van marketing content. In onze ervaring werken deze vormen van marketing content het beste in B2B-leadgeneratie.

Bij het creëren van een coherente marketingcampagne, is het van groot belang om ervoor te zorgen dat alle puzzelstukjes bij elkaar passen. Marketingcontent is een belangrijk puzzelstukje. Dit is namelijk in veel gevallen de eerste échte interactie met jouw bedrijf, waar de doelgroep “moeite” voor moet doen. Vaak in de vorm van het invullen van een leadform. Wanneer de “beloning” voor deze moeite tegenvalt, omdat het gedownloade stuk content niet voldoet aan de verwachtingen, heeft dit logischerwijs een slechte indruk van jouw bedrijf op de doelgroep als gevolg.

E-books en two-pagers
Een e-book of two-pager, is eigenlijk een korte samenvatting van hetgeen dat jij kunt doen voor jouw eindklanten. Je presenteert alleen de cruciale informatie die jouw doelgroep écht moet weten. Bij content die in platte tekst minder is dan 2 pagina’s starten we vanaf €500,- inclusief design. Onze contentmanager en copywriter Guus bespreekt alle details in het kennismakingsgesprek, waarna er naar een definitieve prijs kan worden gekeken. Ook bij deze compactere vormen van contentcreatie kan er pas na de eerste meeting een definitieve afspraak worden gemaakt over de uiteindelijke prijs. Vaak blijken projecten in de praktijk meer of minder tijd te kosten dan je van tevoren kunt bedenken.
Whitepapers en Casestudies
Grotere content projecten zoals een whitepaper of casestudy vereisen een uitgebreide omschrijving van jouw service in combinatie met andere relevante informatie voor jouw doelgroep. Voor contentprojecten van dit kaliber hebben een startprijs van €1000,-. Hierin zit €250,- designkosten bij inbegrepen. Om tot het allerbeste resultaat te komen, komt onze contentspecialist en copywriter Guus fysiek langs om het project te starten. In deze eerste meeting wordt bepaald wat de doelen zijn en hoe de content er globaal uit komt te zien. Pas na deze eerste meeting kan er een inschatting worden gemaakt van de definitieve prijs van de content. Dit is afhankelijk van o.a. de grootte van het stuk content en hoeveelheid onderzoek die erin moet worden geïnvesteerd. Op basis van deze eerste briefing wordt een eerste prijsindicatie gemaakt voor het totaalplaatje. Pas nadat deze prijs geaccepteerd is, starten we met het maken van de content.
Het maken van hoogwaardige content is een samenwerkingsproces waarbij de twee partijen goed met elkaar moeten communiceren om tot het beste resultaat te komen. Om ervoor te zorgen dat de content de hoogste kwaliteit behaald en de informatie op de juiste manier verpakt wordt, is voldoende contact tussen beide partijen in dit proces noodzakelijk. Wanneer er gedurende de werkzaamheden extra wensen of drastische veranderingen plaatsvinden, die afwijken van het originele plan van aanpak, dan heeft dit natuurlijk ook invloed op de uiteindelijke prijs.

Guus de Vroomen
Content manager
Guus is onze expert op het gebied van content creatie.
Op zoek naar een sterk stuk content?
Op zoek naar een sterk stuk content?

Guus de Vroomen
Content manager
Guus is onze expert op het gebied van content creatie.

Gepersonaliseerde LinkedIn Marketing Training
LinkedIn is een geweldig platform als het gaat om netwerken in een zakelijke omgeving. In onze LinkedIn Training leggen wij uit hoe je LinkedIn optimaal inzet voor jouw bedrijf.

Gepersonaliseerde LinkedIn Marketing Training
LinkedIn is een geweldig platform als het gaat om netwerken in een zakelijke omgeving. In onze LinkedIn Training leggen wij uit hoe je LinkedIn optimaal inzet voor jouw bedrijf.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.