Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

Wat is een huisstijl?

Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

Wat is een huisstijl?

Het belang van een goede huisstijl 

Het hebben van een huisstijl is ontzettend belangrijk op LinkedIn. Je creëert een beeld waaraan prospects je zullen herkennen. Het hebben van een goede huisstijl draagt op verschillende manieren bij aan een positief beeld van jouw bedrijf. 

Expertstatus

Ten eerste is het een uitstekende manier om te werken aan jouw online expertstatus. Wanneer je regelmatig waardevolle content plaatst, draagt dit uiteraard bij aan je online expertstatus. Een goed verzorgde huisstijl zorgt voor waarde. Deze waarde is het eerste wat prospects zien van jouw bedrijf. Prospects zullen jouw bedrijf associëren met de waarde die je deelt. Hiermee maak je een samenhangend geheel van je bedrijf. 

Leads

Ten tweede kan het hebben van een goede huisstijl ook bijdragen aan een beter converterende leadcampagne. Wanneer jouw doelgroep al bekend is met jouw content en huisstijl, zullen advertenties in dezelfde huisstijl meer interesse opwekken. Prospects zullen jouw advertenties sneller vertrouwen en begrijpen. 

Naamsbekendheid

Het derde punt is eigenlijk het meest voor de hand liggend: een goede huisstijl helpt bij het opbouwen van naamsbekendheid. Buiten het feit dat het posten van content een uitstekende manier van waarde delen is. Krijg je een extra gelegenheid jouw stijl aan de doelgroep te laten zien. Doordat mensen de waarde zullen toekennen aan jouw bedrijf, blijft het beter in hun geheugen zitten.

Hoe maak ik een huisstijl?

Een logische vervolgvraag is: hoe maak je een goede huisstijl en hoe zet je deze vervolgens in? Er gaat een wereld aan complexe design theorie voor je open wanneer je je verdiept in het creëren van huisstijlen. Ik begrijp echter dat de meeste ondernemers hier geen tijd voor hebben. Daarom zet ik bij deze de drie belangrijkste aandachtspunten onder elkaar. 

Laat je logo op zo veel mogelijk plekken terugkomen

Je logo is het belangrijkste onderdeel van je huisstijl. Het is het item dat potentiële klanten het vaakst gaan tegenkomen op hun weg van prospect naar klant. Het is daarom verstandig om je logo subtiel te gebruiken in de stijl van jouw content. Zorg er echter voor dat het logo niet te prominent aanwezig is. Dit kan ontzettend afleiden, zeker als je een opvallend logo hebt. Plaats het in een hoekje of laat het transparant doorschijnen in de achtergrond. Hoe vaker jouw prospects je logo zien, des te meer vertrouwen ze zullen krijgen in jouw bedrijf. Zeker als je met je content waarde levert.

Kies passende kleuren

Denk goed na over de kleuren van je huisstijl. Dit kan namelijk het verschil maken tussen lezen of doorscrollen bij geïnteresseerden. Er gaan enorme theorieën schuil achter het gebruik van kleuren voor marketingdoeleinden. Het is echter geen exacte wetenschap, dus het ideale kleurschema zal ik je niet kunnen geven. Ik kan echter wel iets vertellen over kleuren en waarom ze zo belangrijk zijn voor je huisstijl. Kleuren geven namelijk een hoop signalen af die wij onderbewust interpreteren. Gebruik dit in je voordeel! Denk na over wat je uit wilt stralen en zoek hier de juiste kleuren bij uit. Ik zal in deze blog niet de complete kleurenpsychologie behandelen. Gelukkig zijn er talloze onderzoeken naar kleurenpsychologie die jouw kunnen helpen bij het selecteren van het juiste kleurenschema.

Pas je huisstijl consequent toe

Er valt veel meer te vertellen over huisstijlen en hoe je een sterke design maakt. Daar ga ik niet te diep op in in dit blog. Geïnteresseerd in de huidige B2B design trends? Lees dan hier verder. Wat ik wel nog extra wil benadrukken is het feit dat een huisstijl pas zin heeft wanneer deze consequent wordt toegepast. Pas na het zien van een aantal stukken content komt het proces van herkenning op gang. Denk dus goed na over de twee bovenstaande punten en gebruik deze consequent voor een langdurige periode. Dit betekent natuurlijk niet dat je huisstijl in één keer helemaal vast staat. Wel betekent dit dat de basis over het verloop van tijd herkenbaar moet blijven voor jouw doelgroep.

Conclusie

Een huisstijl is van grote waarde voor je bedrijf. Je doelgroep zal sneller de associatie leggen tussen je bedrijf en de waarde die je levert. Ook krijg je een goed verzorgde uitstraling en consistentie in je content. Wil je meer leren over hoe je LinkedIn optimaal benut? Bekijk dan meer van onze blogs

Prime Marketing logo Contact

LinkedIn

info@primemarketing.nl

Over Prime Marketing

Bij Prime Marketing combineren we expertise, innovatie en een persoonlijke benadering om jouw B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen. Ontdek hoe onze unieke aanpak, klantgerichtheid, en jarenlange ervaring in LinkedIn-adverteren jouw bedrijf kunnen transformeren.

LinkedIn Ads
benchmarks

Ontdek hoe wij op alle benchmarks bovengemiddeld presteren.

B2B-MARKETING OP MAAT

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.