Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

Sponsored InMail: persoonlijk adverteren op LinkedIn

Ik hoop dat deze blog je verder helpt.
Toch hulp nodig? Ons team staat voor je klaar, klik hier.

Sponsored InMail: persoonlijk adverteren op LinkedIn

Sinds de update waarin deze feature in 2016 verscheen, is het een van de meest gebruikte tools voor het adverteren op LinkedIn: Sponsored InMail. Deze functie maakt het mogelijk om grote doelgroepen in één keer gepersonaliseerd én geautomatiseerd te bereiken via LinkedIn messages. Een super persoonlijke manier van het benaderen van je doelgroep. In deze blog ga ik mijn inzichten delen over Sponsored InMail; Hoe gebruik je deze tool het best? Wat zijn de do’s & don’ts? En wat is Sponsored InMail precies? 

Sponsored InMail is een advertentie methode waarmee je doelgroepen een gepersonaliseerd bericht kunt sturen. Dit bericht beland in hun LinkedIn messages Inbox. Een zeer persoonlijke manier om jouw prospects te benaderen! Toen deze tool in 2016 werd gereleased, was het een revolutionaire manier van adverteren. Het was toendertijd zelfs nog niet mogelijk om doelgroepen binnen Nederland te targeten! Dit had te maken met de Nederlandse uitleg van de Europese telecomwet. Inmiddels is dit niet meer het geval en is het mogelijk om doelgroepen met zeer uitgebreide demografische gegevens te filteren op: bedrijfsnaam, locatie, functietitel, senioriteitsniveau en nog veel meer. 

Toch kan het lastig zijn om voor goede resultaten te zorgen met Sponsored InMail. Zoals je je misschien voor kunt stellen, hebben prospects vaak niet zeeën van tijd en aandacht voor gesponsorde content. Dit geldt in het bijzonder voor deze manier van adverteren, vanwege de persoonlijke aard van deze tool. Je hebt zelf waarschijnlijk wel eens een gesponsorde InMail ontvangen. Vaak reageer je hier automatisch met enige achterdocht op, als je al reageert. Het blijft namelijk een advertentie.

Hoe gebruik je Sponsored InMail? 

De tool is niet bijzonder ingewikkeld in gebruik. Toch is het lastiger om deze tool succesvol in te zetten dan soms wordt gedacht. Bij het maken van een succesvolle Sponsored InMail campagne, is het belangrijk om een duidelijk doel voor ogen te hebben. Bij Sponsored InMail is dat doel bijna altijd converteren. Prospects warm maken of introduceren aan jouw bedrijf door middel van Sponsored InMail heeft zelden zin. Er is dan namelijk geen direct merkbare waarde voor de ontvanger, en deze zal waarschijnlijk snel afhaken. Kies daarom voor een duidelijke strategie met als doel conversie: kies jouw aanbod en zorg ervoor dat je dit kort en bondig weet over te brengen. Dit begint met een pakkende opening, gevolgd door een sterk middenstuk met het aanbod en een conclusie waarin alles in één zin wordt samengevat. 

Blogs of andere waarde delen via deze advertentie methode is daarom geen aanrader. Helaas hebben prospects hier geen tijd voor en willen ze dit niet aan zich opgedrongen krijgen via hun persoonlijke inbox. Zoals bij iedere advertentie methode, geldt ook bij Sponsored InMail: always be testing! Maak ook bij Sponsored InMail gebruik van A/B testen om jouw ideale opening, inhoud en Call-to-Action te vinden. Hiermee optimaliseer je je berichten en zul je het dichtst bij de ideale berichten voor jouw doelgroep komen.

Wanneer gebruik je Sponsored InMail? 

Zoals ik in het vorige gedeelte al schreef is het belangrijk om een korte en bondige boodschap te vertellen aan je doelgroep, met als doel: converteren. Het is om deze reden vaak pas nuttig om Sponsored InMail te gebruiken aan het einde van de marketing funnel. Pas wanneer de doelgroep al warm is gemaakt door middel van andere advertentie methodes, is het verstandig om over te gaan op Sponsored InMail. Wanneer er dus al waarde met de doelgroep gedeeld is in de vorm van een blog of whitepaper, is het verstandig om te beginnen met Sponsored InMail om zo met de doelgroep om tafel te komen.

Ook wordt Sponsored InMail vaak gebruikt om vacatures te vervullen. Doordat het mogelijk is om grote doelgroepen binnen een functietitel te benaderen, is het de ideale tool om jouw ideale kandidaat te vinden in een grote groep mensen. Het is zelfs mogelijk om te filteren op personen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging! 

Conclusie 

Sponsored InMail is een handige tool om grote doelgroepen in een keer een aanbod te doen aan het einde van de funnel, of voor het vervullen van vacatures. Door de uitgebreide demografische gegevens sluit de doelgroepselectie naadloos aan op die van de overige LinkedIn advertentie methodes. Het is daardoor de ideale tool om jouw advertentiecampagne mee af te sluiten. Sponsored InMail is een goede manier op een soepele overgang te realiseren tussen jouw marketing en sales inspanningen.

Prime Marketing logo Contact

LinkedIn

info@primemarketing.nl

Over Prime Marketing

Bij Prime Marketing combineren we expertise, innovatie en een persoonlijke benadering om jouw B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen. Ontdek hoe onze unieke aanpak, klantgerichtheid, en jarenlange ervaring in LinkedIn-adverteren jouw bedrijf kunnen transformeren.

LinkedIn Ads
benchmarks

Ontdek hoe wij op alle benchmarks bovengemiddeld presteren.

B2B-MARKETING OP MAAT

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.

WHITEPAPER

LinkedIn Ads Benchmarks.